Yakıt Tüketimi Nasıl Azaltılır Araç Yakıt Tasarrufu Nasıl Sağlanır

Yazar yedekparca 12/10/2018 0 Yorum

Az yakıt ile daha çok kilometre yapmak herkesin istediği şeylerden biridir. Yakıt kullanımı arabanın bir numaralı masraflarından olduğu için bunun kısılabilmesi araç kullanmayı sevenler için de güzel bir durum olacaktır. Dolar kurunun ve dolayısıyla yakıt fiyatlarının tavana vurduğu bu günlerde araç yakıt tüketimi azaltmak elbette hepimizin isteyeceği bir tasarruftur. Peki  Yakıt Tüketimi Nasıl Azaltılır , Araç Yakıt Tasarrufu Nasıl Sağlanır ?

 

Yakıt Tüketimi Nasıl Azaltılır Araç Yakıt Tasarrufu Nasıl Sağlanır

 

Hem üreticiler bu konuda daha tasarruflu araçlar üretmekte hem de doğru araba kullanımı ile yakıt tasarrufları sağlanabilmektedir. Öncelikle daha az yakıtla daha uzun yol yapmak isterseniz aracın devrini 2500 ile 3000 arasında sabit tutmanız gerekir. Bu aralıktan az ya da fazla olan devirler aracın daha çok yakıt yakmasına neden olacaktır. Araç kullanırken 1. ve 2. vitesi çok fazla tercih etmemelisiniz. Çünkü bunlar yüksek devirli viteslerdir. Sadece kalkış anında bunları kullanmanızda yarar vardır.

 

Trafiğin yoğun olduğu saatlerde trafiğe çıkmayarak da yakıt tasarrufu yapabilirsiniz. Eğer kullanmanız gerekliyse yan yolları tercih edebilirsiniz. Sık sık dur kalk yapılması, sık şerit değiştirmek de yakıt tasarrufunda önemli etkenlerdendir.

 

Gaza ve frene sık basılıp bırakılmasını yapmazsak benzin tasarrufu yapmış oluruz. Ayrıca yokuşlarda aracı boşa atmak günümüzde benzin tasarrufunu sağlamıyor. Bunun dışında aracı çalıştırıp 15 saniye içinde hareket edebilirsiniz. Isınması için beklemenize gerek yoktur. Çünkü yeni sistem araçlarda buna ihtiyaç oluşturabilecek bir motor sistemi yoktur. Son olarak lastiklerinizin havasına da dikkat etmelisiniz. Örneğin lastiklerinizin havasının fabrika ayarlarında olmasında yarar vardır.

 

Aracın Ağırlığı Yakıt Tüketimini Etkiler mi

 

Günümüz hayat şartları gereği her konuda alışveriş yaparken ilerisini düşünmek ve tasarruf konusunu göz önünde bulundurmamız gerekmektedir. Ülkemizde son derece yüksek olan ve her geçen gün de yükselmeye devam eden akar yakıt fiyatları sebebiyle araç satın alırken ilk olarak yakıt tüketim değerlerine dikkat edilmektedir.

 

Gelişen teknolojiyle birlikte otomobil markaları arasında en az yakan arabaların üretilmesi konusunda adeta bir yarış yapılmaktadır. Meydana gelen rekabet ve yarış ortamından dolayı ortaya son derece ekonomik araç modelleri çıkmaktadır.

 

Birçok kişi tarafından ağır araba daha çok mu yakar şeklinde sorular sorulmaktadır. Düşünüldüğünde bir araç ne kadar ağırsa arabanın hareketi için de o kadar fazla güç gerekmektedir. Özellikle şehir içi trafiğinde sürekli olarak durup kalkılması gerektiği için ağır arabalar daha çok yakıt tüketmektedirler. Bu durumun tersi olarak da uzun yollarda ağır olan araçların yol tutuşlarının çok daha iyi olduğu ve hızlanması durumunda hızlarını daha kolay korudukları da dikkatlerden kaçmamaktadır.

 

Ağır olan araçların performans özelliklerini ve ekonomikliklerini kaybetmemeleri için yeterli hacimde güç ünitelerine sahip olmaları gerekiyor. Böylelikle özellikle ilk hareket anında gerekli olan yakıt miktarı azaltılabilmektedir.

 

Yakıt Tasarruf Cihazları Gerçekten İşe Yarıyor Mu?

 

Yakıt tasarruf cihazı fiyatları 50 TL ile 500 TL arasında değişen fiyatlar tüketici için LPG dönüşümünden daha cazip. Ama tüketiciler bu cihazların işe yarayıp yaramadığı konusunda bir fikir birliğine sahip değiller. Bir kısım araç sürücüsü, yakıt tasarruf cihazını aracına taktıktan sonra bir depoda 50 km.ye kadar tasarruf ettiğini belirtirken, diğer bir kısım cihazın tasarruf sağlamadığını, zaman ve para kaybı olduğunu söylüyor, hatta birkaç karşı argüman sunuyor:
 
  • -Cihaz üreticilerinin, üniversitelerin Mühendislik Fakültelerinden aldıkları raporlarda, karşılaştırma koşullarının eşit olmaması. Tasarruf cihazı takılmamış araç ile cihazı kullanan aracın aynı devirde çalıştırılmaması, güç-tork-devir eğrisinin gösterilmemesi.
  • -50 TL gibi düşük bir maliyetle %25’e kadar yakıt tasarrufu sağladığı iddia edilen bir cihazın, hiçbir otomobil üreticisi tarafından araçlarda kullanılmaması. 
  • -Cihaz aksamının iki mıknatıstan oluşması ve bu mıknatısların manyetik bir alan yaratacak yeterlilikte olmaması.
  • -Cihazların TSE Belgesi olmaması.

 

Düşüncelerinizi Paylaşın..

seo ankara
Otomatik Kepenk
Otomatik Çelik Kepenk Fiyatları
Otomatik Çelik Kepenk
Otomatik Çelik Kepenk Ankara
arapça kursu ankara
almanca kursu ankara
rusça kursu ankara
ingilizce kursu ankara
toefl kursu ankara
Birebir ingilizce kursu ankara
Ankara Avukat
Ankara ceza avukatı
sincan boşanma Avukatı
eryaman boşanma Avukatı
etimesgut boşanma Avukatı
ankara boşanma Avukatı