TAŞDEMİRLER'DE KARGO ÜCRETİ ÖDEMEZSİNİZ. DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ.

Yağmurlu Havalarda Araç Kullanma Tekniği

Yazar paramparca 05/12/2017 0 Yorum

Yağmurlu Havalarda Araç Kullanma , Yağmurlu Havalarda Araç Nasıl Kullanılır ?

 

 

Yağmurlu havalarda araç kontrolü zor olduğu için kaza riskini artıran doğa olayıdır. Yağmurlu havalarda araç kullanmak için öncelikle aracın bu şartlara uygun olması lazım. Araç içerisinde camların buhar yapmış olması veya lastiklerin yere tutunamaması veya lastik diş derinliklerinin alttaki suyu tahliye edememesinden dolayı kaza riski yaşanabilir, kaza demek bir sürü masraf araç trafik sigortası kaosu demek. Bu sebeple araç lastik diş derinliklerinin suyu tahliye edecek boyutta ve içeriden dışarıyı net görecek pozisyonda araç kullanmak gerekir.

 

 

Havada eğer sağanak yağış varsa ilk 10 dakika serpeleme şeklindeyse ilk yarım saat en tehlikeli zamanlardır çünkü yağmur öncesi doğadan gelen taş parçacıkları toz parçacıkları araçların fren ve motor kısmından dökülen parçacıklar ve doğadan gelen başka parçalardan dolayı zemin üzerinde biriken toz yağmurla birleştiği anda macun kıvamında ve sabun gibi kaygan bir zemin haline gelmesine neden olur. Bu zemin üzerinde araçla yapılacak en ani hareket örneğin gaza sert basma frene sert basma direksiyonu aniden çevirmek veya vites değiştirdikten sonra debriyajın birden bırakılması gibi hareketler arabanın ağırlığını tek noktaya toplar ve bunun sonucunda da araba denge kaybederek yoldan çıkmaya neden olabilir.

 

 

Yağmurlu bir havada araç kullanırken ani hareketlerden kaçınmak gerekir özellikle kontrol kayıpları yaşandığı durumlarda frene basmak veya direksiyonu sert bir şekilde çevirmek arabanın toplam ağırlığını tek noktaya toplar ve bunun sonucunda arabanın en hafif yeri olan arka kısmı savrulmaya başlar buna spin atmak denir ve trafikte spin atmak istenen bir davranış değildir.

 

 

Yağışlı havalarda kış lastiklerinin tutulma özelliği azalır fren mesafesi uzayacağından dolayı hızın düşürülmesi gerekir bu sayede de takip mesafesi uzun tutulmuş olur.  Yağmurlu havalarda aracı yerde tutan yegâne donanım lastiklerdir bu nedenle lastik diş derinliklerinin 3 mm altına düşmeden değiştirilmesi gerek. Seyir halindeyken lastikleriniz dönüş yaparak altta bulunan suyu alır ve kanallar vasıtasıyla sağa sola atar. Bu şekilde asfalt zemine tutulma sağlanır. Ancak lastik şiş derinlikleri bu sınırın altına düştü ise su tahliyesi olmayacağı için düşük hızlarda bile su yastığı vakaları görülebilir.

 

 

yağmurlu havada araba neden kayar yağmurlu havalarda araba kullanmak neden zordur yağmurda araba kayar mı yağmurlu havada uzun yol rüyada yağmurlu havada araba kullanmak şiddetli yağmurda araba kullanmak yağmurlu havada fren mesafesi yağmurlu havada trafikte nasıl davranmalıyız

 

Düşüncelerinizi Paylaşın..