Wankel Motoru Nedir

Yazar yedekparca 12/10/2018 0 Yorum

Wankel Motoru Nedir Mazda Wankel Rotary Motoru

 

İlk Wankel motoru Alman mühendis Felix Wankel tarafından geliştirildi. Wankel, 1929'da motor için ilk patentini aldı. Bununla birlikte, bugün kullanılan Wankel motor tasarımı, modern motoru oluşturan benimseyen Hanns Dieter Paschke tarafından tasarlandı!

 

Wankel Motoru

 

Wankel motoru, piston silindir düzeneğinden farklı olarak bir içten yanmalı motordur. Bu motor, gazların basınç enerjisini doğrudan dönüş hareketine dönüştüren eksantrik rotor tasarımını kullanır. Piston-silindir düzenlemesinde, pistonun doğrusal hareketi krank milinin dönme hareketine dönüştürmek için kullanılır. Temel olarak, basit bir şekilde, rotor sekizlik bir yağ biçiminde şekillendirilmiş yuvalarda döner.

 

Wankel Motoru Parçaları

 

Rotor: - Rotorda bir piston gibi hareket eden üç dışbükey yüz vardır. Rotorun 3 köşesi, yanma odasının dış tarafına bir conta oluşturur. Ayrıca bir tarafta merkezde iç dişli dişleri vardır. Bu rotorun bir sabitleme mili etrafında dönmesine izin verir.
 

Gövde: - Gövde epitrokoidal şeklindedir (kabaca oval). Gövde, rotorun 3 ucu veya köşesi daima muhafaza ile temas halinde kaldığı için akıllıca tasarlanmıştır. Emme ve egzoz portları gövdede bulunur.
 

Giriş ve egzoz portları: - Giriş portu, taze karışımın yanma odasına girmesini ve egzoz gazlarının çıkış / egzoz portundan dışarı çıkmasını sağlar.
 

Ateşleme bujisi: - Bir buji, yanma odasına elektrik akımı iletir, bu da ani gaz genişlemesine yol açan hava-yakıt karışımını ateşler.
 

Çıkış şaftı: - Çıkış şaftı üzerine monte edilmiş eksantrik loblar vardır, yani milin merkez çizgisi. Rotor saf rotasyonda değildir, ancak milin saf dönüşü için bu eksantrik loblara ihtiyaç duyarız.

 

Wankel Motoru Çalışma Prensibi

 

 

Alımı (Intake ) -

Rotorun bir ucu giriş portunu geçtiğinde, taze karışım ilk odaya girmeye başlar. Oda, ikinci apeks giriş portuna ulaşıncaya kadar temiz hava çeker ve kapatır. Şu anda, taze hava-yakıt karışımı ilk odaya kapatılmıştır ve yanma için uzaklaştırılmaktadır.

 

Sıkıştırma ( Compression ) -

Yeni şarjı içeren haznenin (köşe 1 ila köşe 2 arasında), bujiye ulaştığı zaman motorun şekli nedeniyle sıkıştırılır. Bu olsa da, ikinci odaya yeni bir karışım girmeye başlar (köşe 2 ile köşe 3 arasında).

 

Yanma (Combustion):-


Buji tutuştuğunda, yüksek oranda sıkıştırılmış karışım patlayıcı olarak genişler. Genişleme basıncı rotoru ileriye doğru iter. Bu, ilk köşe egzoz portundan geçene kadar olur.

 

Egzoz (Exhaust) :-


Zirve VEYA köşesi (1) egzoz portundan geçerken, sıcak yüksek basınçlı yanma gazları porttan dışarı akmaya müsaittir. Rotor hareket etmeye devam ederken, hazne hacmi, kalan gazları limitten zorlayarak azaltmaya devam eder. Köşe 2 egzoz portunu kapattığı zaman, köşe 1, döngüyü tekrarlayan giriş portu tarafından geçer.

Birinci oda gazları boşaltırken, ikinci oda (köşe 2 ile köşe 3 arasında) sıkıştırma altındadır. Eşzamanlı olarak, oda 3 (köşe 3 ila köşe 1 arasında) taze karışım çizmektedir. Bu, motorun güzelliğidir - bir piston motorunda ardı ardına meydana gelen dört vuruş döngüsünün dört dizisi, Wankel motorunda aynı anda meydana gelir ve sürekli bir akımda güç üretir.

 

Wankel Motoru Avantajları: -

  • Wankel motoru çok az hareketli parçaya sahiptir; 4 zamanlı piston motordan daha az. Bu, motorun tasarımını daha basit ve güvenilir bir motor haline getirir.
  • Aynı güç çıkışı sağlayan piston motorlarının yaklaşık 1 / 3'ü kadardır.
  • Bir piston motorundan dakika başına daha yüksek devire ulaşabilir.
  • Wankel motoru, aynı güç çıkışı sağlayan piston motorlarının ağırlığının neredeyse 1 / 3'ünü ağırlar. Bu, daha yüksek bir güç oranına yol açar.

 

Wankel Motoru  Dezavantajları :-

  • Her bölümün sıcaklık farklılıkları olduğu için, konutun malzeme genişlemesi farklı bölgede farklıdır. Bu nedenle, rotor bazen yüksek sıcaklık bölgesinde odayı tamamen kapatamaz.
  • Yanma odası uzun, ince ve hareketli olduğu için yanma yavaştır. Bu nedenle, taze şarjın yanmadan bile boşalması ihtimali olabilir.
  • Yanmamış yakıt egzoz akışında olduğundan, emisyon gereksinimlerini karşılamak zordur.

 

Düşüncelerinizi Paylaşın..