Oto Lastik Nedir , Kış Lastiği , Yaz Lastiği , Kaliteli Lastik Markaları ve Tavsiyeler

Yazar paramparca 30/11/2017 0 Yorum

Oto Lastik Nedir , Kış Lastiği , Yaz Lastiği , Lastik Tavsiyeleri ve Dahası

 

OTO LASTİK NEDİR ?

 

Lastik, karma bir yapıya sahip çeşitli kimyasal maddeden oluşan esnek bir üründür. Aracın hareket aksanında bulunan ve aracı hareket ettiren olmazsa olmazlardandır. Lastik olmadan aracın hareket etme ihtimali yoktur. Lastiğin bölümleri ise şu şekilde oluşur.

 

1- Kauçuk Tabaka

 

Bu katman kesinlikle havayı sızdırmaz. Lastiğin iç kısmında bulunarak iç lastiğin yerine geçer. Sentetik ve kauçuklu bir yapıya sahiptir.

 

 

2- Karkas Katı

 

Tellerin bulunduğu katmandır. Yukarıda bahsettiğimiz kauçuk tabakaya yapışık olarak bulunur. Buradaki teller birden çok sayıda olup paralel olarak sıralanmıştır. Lastik hareket halindeyken ve dururken basınca karşı bu teller sayesinde direnerek kontrolü sağlar. Yaklaşık olarak 1400 telden oluşan bu yapı, her tel 15 kg’lık kuvvete karşı durabilecek yapıya sahiptir.

 

 

 

 

 

3- Turn Up

 

Bu yapının görevi ise jantın çekişini ve fren anındaki yavaşlamayı zeminle temas eden yüzeye aktarır.

 

 

4- Topuk Teli Demeti

 

Topuk teli demetinin görevi ise lastiğin jantla arasındaki bağlantısını sağlayarak janta oturması görevini görür. Ayrıca 1.8 tona kadar dayanıklıdırlar.

 

 

5- Yanaklar

 

Karkas katına zarar verecek ani darbelere ve zemindeki durumlara karşı bu katmanı korurlar. Esnek kauçuktan yapılmışlardır. Lastik ile jantın arasındaki bağlantıyı sağlarlar. Örneğin bir kaldırıma çıktığınızda veya çarptığınızda lastiğin karkas katının zarar görmesine engel olur.

 

 

6- Sırt Kuşakları

 

Tellerden oluşan bir bölümdür. Buradaki teller çok ince bir yapıya sahiptir ama oldukça dirençli tellerdir. Buradaki teller birbiriyle kesişerek üçgen biçimde bir yapıyı oluşturmaktadır. Buradaki yapıya sırt kuşakları adı verilir. Sırt kuşaklarının lastik üzerinden karışık derecede rolleri vardır.

 

 

7- Koruyucu Kuşaklar

 

Koruyucu kuşakların görevi hızlı bir şekilde seyir ederken lastiğin ısınmasını ve sabit bir şekilde hareket etmesini sağlar. Merkezkaç kuvveti dediğimiz kuvvetin sırt kuşağa dik gelen naylon şekilde teller veya tel bir araya gelerek kuşakları oluşturur.

 

 

8- Sırt Bandı

 

Sırt kuşakları dediğimiz bölümün üzerinde bulunur. Bu kısım yol ile temas eden kısımdır. Bazı lastiklerin dişlerinin şekilli olduğunu görürsünüz. Bu sırt bandının farklı üretimiyle oluşmaktadır. Ani ve sert temaslara karşı lastiği koruyarak patlamasını önlemeye çalışırlar. Ayrıca zemin ile temas halinde bulunan bölümdür. Burası önemli bir bölümdür. Buranın kaliteli olması lastiğin ani durumlara karşı korunmasını sağlamaktadır. Lastiğin kalitesiz olması buranın kalitesiz olması anlamına gelir. Her durumda lastik patlaması ve top atması durumuyla karşı karşıya kalabilirsiniz.

 

 

LASTİK ÇEŞİTLERİ

 

 

Lastikler birden çok çeşitte bulunmaktadır. Ancak hoşunuza giden lastiği kullanmanız anlamına gelmez. Aracın markasına ve modeline göre üretici firmanın önerdiği lastikleri ve ölçülere uygun lastikleri kullanmanız gerekmektedir. Lastik çeşitleri ise şu şekilde oluşmaktadır.

 

 

Konvansiyonel ve Radyal Lastik

 

Konvansiyonel ve radyal lastiklerde lastiklerin karkas yapısında kord bezinin yapısı lastiklerin bu yapıda olmasını sağlar. Bu kord bezlerin lastiğin 30-40 derecede üst üste çapraz bir şekilde yerleştirilerek oluşturulur. Son yıllarda en çok olarak bu radyal lastiklerin kullanılması sonucunda konvansiyonel lastikler neredeyse kullanılmaz hale gelmiştir.

 

 

Radyal Lastik ve İyi Yanları

 

Radyal lastikler oldukça esnek olması ve az derecede ısınarak daha kolay bir şekilde soğumaları sonucunda oldukça kullanılabilir bir lastiktir. Son zamanlarda ise oldukça kullanılan lastik modelidir. Radyal lastiklerin taban kısmı sert yanak kısımları ise yumuşak bir yapıya sahiptir. Esnemesi bu bakımdan oldukça iyidir. Ayrıca yola temas eden kısmı çok olduğu için fren güvenliği oldukça iyidir. Sırt ve kat kısımları daha dayanıklı olmasından dolayı yol tutuşu oldukça başarılı bir lastiktir.

 

 

Çelik Kuşaklar

 

Radyal lastiklere 15 ve 25 derecelik olarak yerleştirilen çapraz kuşaklar sonucu oluşan lastik türüdür. Kuşaklar lastiğin görevini arttırarak daha dayanıklı hale getirmektedir.

 

 

Kış Lastikleri

 

Kış aylarının soğuk geçmesi ve uzun sürmesi durumunda kar ve buza dayanıklı olarak üretilen lastik türleridir. Bu lastikler kar üzerinde ve buz üzerinden kaymadan hareket eder. Ayrıca fren mesafesini arttığı kış aylarında bu mesafeyi azaltmayı sağlayarak olası kazaları önlemeyi amaçlar. Aracın çekiş gücünün kış aylarında korumasına ve viraj alma durumlarını yükselterek kontrol altına alınmasını sağlar.

 

 

Yüksek Performans Lastikleri

 

Güçlü otomobiller yani beygir gücü fazla ve kuvvetli otomobiller zemine aktarılan gücün motora göre uygun olmasını sağlamak amacıyla üretilen lastiklerdir. Bu lastikler motor gücünü yere yani zemine uygun düzeyde ileterek güçlü arabaların gücünü hissettirmeye yarar.

 

 

LASTİĞİN GÖREVLERİ

 

 

Lastiğin araç üzerinden birden çok görevi vardır. Bu görevleri sırasıyla açıklayalım.

- Otomobil üzerinde olan yükün ve otomobilin yükünü tamamıyla lastikler taşır.

- Otomobilin hareket etmesini sağlar ve motorun gücünü zemine aktarır.

- Fren yaparak durmayı sağlar.

- Araca yön verir. Hangi yöne gideceğinizi direksiyon sayesinde belirlersiniz ve bu yürüyen aksan sayesinde tekerleklere aktarılarak dönmesini sağlar.

- Bozuk satıhlarda hareket halindeyken lastikler sayesinde bu kötü yolun etkilerini araç içerisindeki kişilerin en az şekilde hissetmesini sağlar. Yani eski model ve eski lastiklerde bozuk bir satıhta hareket ettiğinizi varsayarsak araç içerisinde oluşan gürültü ve vurmalarla rahatsız olacaksınızdır. Ancak lastiklerin yeni ve kaliteli olması halinde birde amortisör iyiyse araç içerisinde bu durumdan hiç rahatsız olmazsınız.

- Aracı kullanmada zevk verir.

- Araç içerisinde can güvenliğinizi arttırır. Lastiğinizin ne kadar yeni olması ve kaliteli olması o kadar güvenliğinizin artmasını sağlar.

- Lastiklerin düzenli olarak kontrol edilmesi gereklidir.

- Lastiklerin sürekli olarak hava basıncının kontrol edilmesi gereklidir.

 

 

LASTİKLERDE HIZ SINIRLARI

 

 

Lastiklerin ölçülerine ve yapılarına göre hız sınırı değişebilmektedir. Aldığınız bir araçla istediğiniz kadar hız yapmak gibi bir lüksünüz yoktur. Üretici firmanın size önerdiği lastiğin ne kadar hız sınırı varsa o hıza kadar çıkabilirsiniz. Fazla hız sonucu lastiğin ömrü azaldığı gibi kötü sonuçlara da sebebiyet verebilir. Bu yüzden hız sınırına uygun bir şekilde hareket etmeniz gereklidir. Lastiklerin yan bölümünde yani yanakları dediğimiz kısımda hız sınırı bulunmaktadır ancak bulunmayadabilir. Aşağıdaki kodlara bakarak lastiklerin hız sınırlarını öğrenebilirsiniz.

 

 

L = 100

K = 110

L = 120

M = 130

N = 140

P = 150

Q = 160

R = 170

S = 180

T = 190

U = 200

H = 210

V = 240

W = 270

Y = 300

Z(*) = 240

 

 

Yukarıda lastiğin hangi hızlarda hangi kodda olacağını görebilirsiniz. Buna uygun olarak lastik almanız ve lastiğinizin özelliğine göre hız yapmanız gereklidir. Örnek verecek olursak L bir lastikle 200 km hız yapmanız tehlikelidir. Kötü sonuçlara sebebiyet verebilir. Yukarıdaki hız limitleri azami hız sınırıdır. En fazla yapabileceğiniz hızları gösterir.

 

 

LASTİK SORUNLARI VE ÇÖZÜMLERİ

 

 

Viraj alırken ve dururken lastiğinizin ötmesi neden kaynaklanır?

 

Düşük hava basıncından oluşan bir durumdur. Lastiğinizin havasını kontrol ederek önerilen hava basıncına göre ayarlayınız.

 

 

Direksiyon Hakimiyetinin Giderek Azalması

 

Bu durum hava basıncının azlığı ve lastiklerin aşınmasından dolayı oluşan sorundur. Lastiklerin eskimesiyle direksiyonda olan hakimiyetiniz gittikçe azalacaktır.

 

 

Lastiğin Omuz Kısımların Çok Fazla Aşınması

 

Hava basıncının düşük olmasından dolayı bu durum olabilir. Ayrıca rot ayarının bozuk olması ve uygun düzeyde jant kullanılmayışın bu sorunu oluşturabilir. Önerilen düzeyin dışında kullanılan geniş jantlar sonucu bu durum oluşacaktır.

 

 

Lastiğin Tabanının Orta Kısmına Aşınma ve Vuruntu

 

Yüksek hava basıncı sonucu bu durumla karşı karşıya kalabilirsiniz. Ayrıca balanssızlık ve mekanik aksandaki ayarsızlık yüzünden bu durum oluşabilir. Önerilen ölçülerin dışında jant kullanımı ise bu soruna yol açabilir.

 

 

Düzensiz Aşınma

 

Rot ayarında olan bozukluktan meydana gelen bir durumdur.

 

 

Aşırı Çabuk Düzeyde Aşınma

 

Eskimiş ve bozuk olan amortisörler ve eğri şasiler sonucu bu sorun meydana gelir. Ayrıca sarkmış olan akslar ile de bu durum oluşabilir. Aşırı hızlı olarak kullanılan araçlar, sert durmalar ve kalkmalar, bölgenin sıcaklığı ve patinaj çekme sonucu bu durum oluşur.

 

 

Erken Aşınma Nedir?

 

Araçlarda hareket etmeyi sağlayan lastiklerin yeni takılmasından kısa süre sonra eriyerek incelmesi yani aşınmasına erken aşınma adı verilir. Eğer lastiğiniz kısa süre içerisinde aşınıyorsa bir çok nedenden dolayı bu sorun meydana gelebilir.

 

 

Dış Faktörler

 

1-Yol: Yolun düzgünlüğü ve yapılan maddesi lastiklerin ömrü için oldukça önemlidir. Çünkü Türkiye şartlarında otobanlar ile tali yollarda kullanılan asfaltların yapısı değişik olduğu için lastiklerin ömrü de buna bağlı olarak değişmektedir. Asfalt bir yolda kullanılan bir araca göre pürüzlü ve çakıllı bir yolda kullanılan aracın ömrü %80 oranında azalmaktadır.

2-Aracın Özellikleri: Aracın gücü araçtan araca göre değişebilir. Bu nedenle güçlü araçların kalkış hızı diğerlerine göre fazla olduğu için daha kolay aşınmaya sebebiyet verir. Ayrıca aracın ağırlığı ve yükü de aşınmaya etki eder. Önden çekişli araçların ön lastikleri, arkadan çekişli araçların ise arka lastikleri daha çabuk aşınır. Nedeni ise ilk hareketi bu lastiklerin yapması ve çekiş gücünün bu lastiklerde olmasından dolayıdır.

3-Ortam Koşulları: Yaşanılan bölgenin durumu lastikler üzerinde etki yaratabilir. Sıcak bu bölgede yaşıyorsanız ve yaz ayları aşırı derecede sıcaksa, aracınızı çok kullanıyorsanız lastiğin çabuk ısınmasına ve aşınmasına yol açabilir. Bunun terside geçerlidir.

 

 

Sürücü Kaynaklı Sorunlar

 

1-Hız: Sürücünün sürekli olarak aşırı hız yapması ve lastiğin yan bölümünde yazan hız sınırının dışına çıkması sonucu lastikleri hızlı bir şekilde aşınır. Ayrıca can güvenliği açısından tehlikelidir.

2-Azami Yük: Araca alınan yükün sürekli olarak fazla olması durumunda lastiklerin kısa süre içinde aşınmasına neden olur. Bu yüzden alınan yükün kontrollü ve uygun düzeyde alınması gereklidir.

3-Hava Basıncı: Dikkatsiz olarak gelişigüzel havanın basılması zamanla lastiğin aşınmasına neden olabilir. Az basılan hava veya yüksek basılan hava sonucunda lastikler kısa süre içerisinde aşınabilir.

4-Aracın Kullanımı: Aracı acemice kullanma sonucu lastikler kısa süre içerisinde aşınabilir. Ani kalkış ve ani duruş sonucu ve kalkarken patinaj yapma sonucu lastiklerin ömrü azalacaktır.

5-Lastik Bakımı: Lastiklerin bakımı ve havası düzenli olarak kontrol edilmelidir. Bu bakım düzenli olarak yapılmazsa aşınma sorunuyla karşı karşıya kalabilirsiniz.

 

 

KIŞ LASTİKLERİ 

 

 

Kış lastikleri, kış aylarında araçlarınızdan en iyi performansı almak için ve kış aylarında olası tehlikelerden kendiniz korumak için üretilen lastiklerdir. Bu lastikler sayesinde her türü tehlikeyi yarıdan daha aza kadar indireceksiniz. Normal lastiklerle kış aylarını geçirmeniz %70 tehlike arz ediyorsa kış lastikleriyle bu oran % 10 gibi bir rakama indirilebilir. Kış aylarında kış lastiklerinin araç üzerinde etkileri;

 

- Performans artışını yükseltir.

- Araç çekiş gücünü korur ve arttırır.

- Karlı yüzeylerde ve buzlu yüzeylerde kaymayı önler.

- Aracın düzenli olarak yol tutmasını sağlar.

- Virajlara güvenli ve sağlam şekilde girmenizi sağlar.

- Fren gücünü arttırır ve mesafeyi kısaltır.

- Daha iyi derecede aracın yol tutuşunu sağlar.

- Kaygan zeminlerde aracın kaymamasını sağlar ve bu durumu azaltır.

- Direksiyon hakimiyetini korur.

 

 

Kış aylarında sürekli olan kar ve yağmur yağışı nedeniyle trafik kazaları oldukça çok yaşanmaktadır. Bunun nedeni ise genelde kayma, fren mesafesinin uzaması, ani fren nedeniyle kayarak yuvarlanma gibi durumlardır. Kış lastikleri sayesinde bu durumu oldukça azaltacaksınız. Çünkü bu lastikleri test edilerek kış aylarına özel olarak üretilmiştir. Bu lastikler sayesinde kendinizi daha çok güvende hissedeceksiniz. Kış lastikleri sadece karlı ve buzlu yüzeylerde değil kaygan bütün zeminlerde işe yarayan lastiklerdir. Bu lastikler sayesinde bütün sorunlarınızı ve kış aylarında can güvenliğinizi daha da arttıracaksınız.

 

 

YAZ LASTİKLERİ

 

 

Lastik aracın yol tutmasını sağlayan ve hareket etmesini sağlayan bir parçasıdır. Lastik olmadan hareket etmek imkansızdır. Aracın hareket etmesi için lastiğe ihtiyacı vardır. Lastikler araç için en önemli parçalardan birisidir. Araç içerisindeki yükler tamamıyla lastiğe yüklenmektedir. Kış lastikleri gibi yaz lastikleri de bulunmaktadır. Kış lastikleriyle yaz ayını geçiremezsiniz. Çünkü lastiklerin aşırı derecede ısınması durumu gibi bir sorunla karşılaşacak ve aracın performansının düşmesine neden olacaktır. Yaz ayları için aracın özel lastikleri bulunmaktadır.

 

Bu lastikler sayesinde sıcak asfalta karşı lastikler fazla ısınmayacak ve aşınmayacaktır. Sıcak asfalt üzerinde seyir ederken lastik belirli süre zarfında hava basıncını kaybederek havasının azalmasına neden olacaktır. Bu nedenle yaz lastiği alarak bu durumu ortadan kaldırabilir ve lastiklerin aşınmasını ortadan kaldırabilirsiniz. Ayrıca aracınızın yüksek derece performans düzeyinden yararlanmak için yaz aylarında yaz lastiklerini kullanınız.

 

 

LASTİK MARKALARI

 

LASSA LASTİK

 

Bir Türk ürünü olan Lassa lastik, 1974 yılında Sakıp Sabancı tarafından temeli atılmıştır. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı olan Güler Sabancı Lassa lastiğin dünya markası olması için Sakıp Sabancı’nın çok çalıştığını belirtmiştir. Bu olay gerçekleşmiştir. Çünkü Bridgestone ile Lassa Türkiye’de birleşerek Brisa çatısı altında ortaklaşa ürünler üretmişlerdir. Burada Lassa’nın da gelişerek büyüdüğe ve dünya markası olma yolunda adımlar attığını görebiliyoruz. Ayrıca Güler Sabancı’nın konuşmasında ise geçmişinin Lassa’ya bağlı olduğunu görüyoruz. Yaklaşık olarak 30 yıl boyunca bu firmada çalışmış ve ilerlemiştir. Lassa lastik Brisa ortaklığı altında, Brisa lastiğin başkanı Bülent Savaş’ın yapmış olduğu açıklamaya bakarsak yaklaşık olarak ürettikleri 9 milyonu lastiği sattıklarını açıklamışlardır. Ayrıca Türkiye’de satılan lastikten birisini Brisa’nın ürettiğini vurgulamıştır. Brisa lastik yaklaşık olarak 47 ülkeye 3 milyon civarında satılmıştır. Hedeflerinin ise daha büyük olduğunu söyleyerek hedeflerinin 10 milyon lastik olduğunu vurgulamışlardır.

 

 

BRIDGESTONE LASTİK

 

Lastiğin araçlar için ne kadar önemli bir parça olduğunu biliyorsunuz. Lastik markaları arasında ünlü ve yerini ilk sıralarda tutmaya devam eden Bridgestone büyük bir firmadır. Yaklaşık olarak 135 bin çalışanıyla 155 ülkede hizmetini sürdüren büyük bir firmadır. Bu firma gerçekten büyük bir firma olup ürettikleri ürünler kalitelidir. Firmanın kurucusu Bay Ishibashi’dir. İlk lastiği Japonya’da 1930 yılında üretmiştir. Bu firma her zaman teknolojiyi yakından takip etmiş ve kaliteyi öncü olarak tutarak emin adımlarla yürümektedir. Lastik üretildikten sonra pek çok aşamadan geçer. Sürücülerin güvenliği için bu aşamalar zorunlu tutulmuş ve aşamasız hiçbir ürün satışa sunulmamıştır. Firmada yer alan mühendisler ve Ar-ge grubu sayesinde lastik birçok aşamadan geçtikten sonra satışa sunulur. Formula 1 yarışlarında 7 yıl üst üste bu firmanın yapmış oldukları lastikler birinci sırayı almıştır. Buradaki başarılarını unutmamak gerekiyor. Lastik markası arıyorsanız ve kalite arıyorsanız Bridgestone markasını gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz. Bu konuda herhangi bir şüpheniz olmasın. Yalnız piyasada ucuz fiyatlara yer alan lastikler kadar ucuz derecede fiyatı olmasa da parasını değerini sizlere sunmaktadır.

 

 

LASTİK TAVSİYELERİ

 

 

 

Araçların önemli bir parçası olan ve olmazsa olmazı olan lastikler için sizlere tavsiyelerde bulunacağız. Biliyorsunuz ki araçlarda lastik olmadan hareket etmek imkansızdır. Ayrıca sürekli olarak araç kullanıyor ve araçla hareket ediyorsanız can güvenliğiniz açısından lastiklerin önemi oldukça büyüktür.

 

 

1) Düzenli olarak 15 gün arayla lastiklerinizin hava basıncını kontrol edin ve eksikse tamamlayınız.

2) Aracı park ederken sivri yüzeylere ve kaldırımlara çıkmamaya çalışınız.

3) Lastiğinizin dış kısmındaki dişleri 1,6 mm altına düşmüşse kesinlikle lastiğinizi değiştiriniz. Can güvenliğiniz açısından oldukça önemlidir. Aksi halde kaymalara ve top atmalara neden olabilir. Hızlı halde seyir ederken aracın en ufak sarsıntı sonucunda takla atmasına neden olabilir.

4) Hava soğuksa, karlıysa veya buzlanma varsa lastiklerin hava basıncını düşürmeyiniz.

5) Lastiği janta sıkıca tutan bijon başlıklarını sık sık kontrol ediniz.

6) Özellikler yıkamacıların kullandığın lastik yanaklarını parlatıcı kimyasal maddeleri kesinlikle kullanmayınız. Zamanla lastiğin yan kısımlarının çatlamasına neden olacaktır.

7) Bozuk yollarda hız yapmaktan kaçının.

8) Uzun yola çıkacaksanız lastiğinizin havan basıncını yaklaşık 2 PSI arttırın.

9) Sibop kapaklarını sürekli olarak kapalı tutun. Kapaksız bulundurmayın.

10) Kış aylarında lastiğin diş derinliğinin 3mm altında bulunması çekişi oldukça azaltacaktır.

11) Aracın markasına uygun ve önerilen türde lastik ve jant kullanmaya özen gösteriniz.

12) Stepnede bulunan lastiğinizi düzenli olarak kontrol edip basıncını ayarlayınız.

 

Siteye gelen arama sorguları :

 

 

 

hangi oto lastik daha iyi hangi oto lastiği kaliteli hangi marka oto lastik almalıyım oto lastikleri hangi ülkenin koç oto lastik koç oto lastik hasköy koç oto lastik geyve koç oto lastik gaziantep koç oto lastik bulancak koç oto lastik petlas gaziantep koç oto lastik içerenköy koç oto lastik petlas koç oto lastik kilis koç oto lastik ataşehir oto lastik nasıl saklanır oto lastik nasıl parlatılır oto lastik nasıl yapılır oto lastik nasıl okunur oto lastik nasıl patlatılır oto lastik nasıl değiştirilir oto lastik nasıl seçilir oto lastik nasıl sökülür oto lastik nasıl boyanır oto lastik ne zaman değişmeli oto lastikleri ne zaman değiştirilmeli oto lastik ne zaman değiştirilir oto lastik nereden alınır oto lastik ankara oto lastik markaları oto lastik fiyatları ankara oto lastik tamiri oto lastik parlatıcı oto lastik ömrü oto lastik pompası oto lastik konya oto lastik eskişehir oto lastik ebatları oto lastik oto lastik fiyatları oto lastik al oto lastik ankara kazım karabekir oto lastik aliexpress oto lastik amortisman oto lastik aksesuar oto lastik arama oto lastik alırken nelere dikkat etmeli oto lastik afyon oto lastik alırken dikkat edilecek hususlar oto lastik bayileri oto lastik boyama oto lastik bilgileri oto lastik bursa oto lastik bayileri ankara oto lastik bayiliği oto lastik basınç tablosu oto lastik bakımı oto lastik basınç ölçer oto lastik basıncı h&b oto lastik oto lastik cimri oto lastik continental fiyatları oto lastik carrefour oto lastik corabi oto lastik.com araç lastik corabı oto cam lastiği oto cam lastikleri halaogullari oto lastik center kolayoto lastik hiç oto lastik c serisi oto lastik m.e.ç oto lastik oto lastik çeşitleri oto lastik çayyolu oto lastik çıkma oto lastik çanakkale oto lastik çorlu oto lastik çerkezköy oto lastik çatlakları oto lastik çiçeklik oto lastik çivisi oto lastik çapı nasıl hesaplanır oto lastik dükkanı oto lastik dekorasyon oto lastik değişim zamanı oto lastik değişimi oto lastik dunlop oto lastik değerleri oto lastik düzce oto lastik diş derinliği nasıl ölçülür oto lastik diyarbakır oto lastik diş açma makinası oto lastik en ucuz oto lastik eleman ilanları oto lastik ekipmanları oto lastik en yakin oto lastik ebat değişimi oto lastik esenyurt oto lastik ebatlarının anlamı oto lastik ebatları karşılaştırma e5 oto lastik oto lastik fiyatları 2017 oto lastik fiyatı oto lastik firmaları oto lastik fiyatlar oto lastik fiyatları lassa oto lastik fitili oto lastik fiyatları kışlık oto lastik forum f.k.k.güney oto lastik takoz san.ve tic.a.ş oto lastik f oto lastik geri dönüşüm oto lastik geri dönüşüm makinaları oto lastik gebze oto lastik gtip oto lastik gaziantep oto lastik garanti şartları oto lastik goodyear oto lastik gittigidiyor oto lastik geri dönüşüm firmaları oto lastik gümrük vergisi oto lastik hesaplama oto lastik hız endeksi oto lastik hankook oto lastik hava tablosu oto lastik hava basınç tablosu oto lastik harfleri oto lastik hurdası fiyatı oto lastik hangi marka oto lastik harflerin anlamı oto lastik havası oto lastikte h ve t nedir oto lastik h serisi oto lastikte h ve t ne demek oto lastik h ne demek oto lastik h mi t mi oto lastikte h ne demek oto lastik ısparta delta oto lastik ısparta güneyli oto lastik ısparta ısparta oto lastik bayileri uysal oto lastik ısparta sosyete oto lastik ısparta dereli oto lastik ısparta derman oto lastik ığdır pehlivan oto lastik ısparta kerimoğlu oto lastik ısparta oto lastik ikinci el oto lastik izmir oto lastik işaretleri oto lastik işi oto lastik indirim oto lastik izmit oto lastik imal tarihi oto lastik isimleri oto lastik inceleme oto lastik imalatı oto lastik jant oto lastik jant dünyası oto lastik jant hesaplama oto lastik jant kapakları oto lastik jeli oto lastik jant bursa oto lastik jant ankara oto lastik jantı oto lastik jant antalya oto jant lastik adana oto lastik karşılaştırma oto lastik kampanya oto lastik kampanyaları 2017 oto lastik kılıfı oto lastik kışlık oto lastik kalemi oto lastik kodları oto lastik kartvizit oto lastik kullanım ömrü k.maraş oto lastik fiyatları k.maraş oto lastik k.maraş kral oto lastik k.maraş ceren oto lastik oto lastik lassa oto lastik lüleburgaz oto lastik liftleri oto lastik lifti oto lastik levent oto levent lastik bostancı oto lastik fiyat listesi inançlı oto lastik lüleburgaz oto lastik market oto lastik makinaları oto lastik michelin oto lastik makineleri oto lastik marka oto lastik markalar oto lastik marka ve fiyatları oto lastik makinaları ikinci el oto lastik mersin oto lastik m+s oto lastikte m+s ne demek oto lastik m s ne demek oto lastiklerinde m+s ne demek oto lastik n11 oto lastik nasıl parlatılır oto lastik nace kodu oto lastik numaralarının anlamı oto lastik nasıl sökülür oto lastik nitrojen gazı oto lastik nasıl yapılır oto lastik nasıl saklanır oto lastik ne zaman değişmeli oto lastik numaraları n11 oto lastik oto lastik ordu oto lastik okuma oto lastik ölçüleri oto lastik özellikleri yaşar oto lastik ostim ankara oto lastik tarihi nasıl okunur oto lastik basıncı kaç olmalı oto lastik oto onurum oto lastik bayrampaşa oto lastik ömrü kaç km dir oto lastik ömürleri oto lastik öneri oto lastik ölçülerinin anlamı oto lastik ölçüleri karşılaştırma oto lastik ölçme oto lastik ölçü oto lastik parlatma oto lastik petlas oto lastik png oto lastik poşeti oto lastik performansları oto lastik parlatma formülü oto lastik parlatıcı nasıl yapılır oto lastik parlatma teknikleri oto lastik rafı oto lastik risk analizi oto lastik raf ömrü oto lastik rotasyonu oto lastik ruhsatı oto lastik reklamları oto lastik rize oto lastiği raf ömrü araç lastik raf ömrü araç lastik raf sistemleri oto lastik sahibinden oto lastik seçimi oto lastik sibop oto lastik satış oto lastik sisirici oto lastik sehpa oto lastik servisi oto lastik sticker oto lastik sembolleri oto lastik sibop iğnesi point s oto lastik oto lastik şişirme pompası oto lastik şaşmaz oto lastik şişirme kompresörü oto lastik şişirme pompası fiyatları oto lastik şişirme spreyi oto lastik şişirme kompresör oto lastik şişirici oto lastik şikayetleri oto lastik şişirme tüpü oto lastik şişirme makinasi oto lastik tamiri ankara oto lastik tavsiye oto lastik tamiri konya oto lastik tarihi oto lastik toptancıları oto lastik tamiri malzemeleri oto lastik tarihleri oto lastik tamir köpüğü oto lastik temizleme oto lastik t ne demek oto lastikte t ne demek oto lastik t serisi oto lastik ucuz oto lastik ustası eleman arayan oto lastik uzmanı oto lastik ustalık belgesi nasıl alınır oto lastik üretim tarihi oto lastik ustası arayan firmalar oto lastik ustası arayanlar ankara oto lastik ustası arayan bayiler oto lastik uyum tablosu oto lastik ustası aranıyor oto lastik üretim yılı nasıl anlaşılır oto lastik üretim makinaları oto lastik üzerindeki bilgiler oto lastik üretim yılı oto lastik üretimi oto lastik üretim yılı önemli mi oto lastik ümraniye oto lastik üreticileri oto lastik ücretsiz montaj oto lastik ümitköy oto lastik ve jant fiyatları oto lastik v nedir oto lastik v ne demek oto lastik ve jant oto lastik vikipedi oto lastik vektörel oto lastik van oto lastik vatan caddesi oto lastik vektör oto lastik ve jantları oto lastikte v h ne demek oto lastik yaması oto lastik yama fiyatı oto lastik yazıları oto lastik yol yardım oto lastik yanak tamiri oto lastik yapımı oto lastik yanak boyası oto lastik yakıt verimliliği oto lastik yanakları oto lastik yorumlar oto lastik zinciri oto lastik zincir çeşitleri oto lastik zeytinburnu oto lastik zincirleri oto lastik zinciri nasıl takılır oto lastik zırhı oto lastik zinciri ankara oto lastik zincir takma oto lastik zinciri fiyatları araç lastik zincir fiyatları 06 oto lastik 06 oto lastik mamak oto lastik 185 70 r14 oto lastik 185 65 r15 oto lastik 13 jant oto lastik 175/65 r14 oto lastik 175/70 r13 oto lastik 195 65 r15 oto lastik 14 jant oto lastik 195 55 r16 oto lastik 195 55 r15 oto lastik 175 70 r14 oto lastik 2. el oto lastik 215 55 r16 oto lastik 205 55 r16 oto lastik 205/55 r16 oto lastik 205 60 r16 oto lastik 24 oto lastik 2015 oto lastik 2016 oto lastik 205 oto lastik 225 50 r17 2. oto lastik 2.el oto lastik 2. el oto lastik fiyatları izmir 2.el oto lastikleri bursa 2 el oto lastik tamir malzemeleri 2.el oto lastik antalya 2 el oto lastik konya 2.el oto lastik kayseri 2. el oto lastik fiyatları adana 2.el oto lastik eskişehir oto lastik 3 alana 1 bedava güneş oto lastik 3. sanayi zafer oto lastik 3.sanayi dadaş oto lastik 3 ece oto lastik 3.sanayi oto lastik 4 al 3 öde izmir 3. sanayi oto lastik oto lastik 4 mevsim oto lastik 245 45 r18 4x4 oto lastik fiyatları 4x4 oto lastik 4 mevsim oto lastik fiyatları 4 mevsim oto lastik kampanyaları 4 adet oto lastik fiyatları 4 mevsim oto lastik kampanya crossclimate 4 mevsim oto lastik lassa 4 mevsim oto lastik fiyatları michelin 4 mevsim oto lastik oto lastik 55 oto lastik parlatıcı 5 lt oto lastik parlatıcı 5 kg oto lastik 195 50 r15 oto lastik 215/50 ece oto lastik 6.sanayi oto lastik 175 65 oto lastik 195 60 oto lastik 185 65 oto lastiği 205 60 r16 oto lastik fiyatları 195 65 r15 oto lastik 724 oto lastik 7/24 7/24 oto lastik 7/24 oto lastik ankara bursa 7/24 oto lastik şişli de 7/24 oto lastik yol yardım osmaniye'de 7/24 oto lastik tamiri oto lastik 88t ne demek oto lastik 82t ne demek oto lastik 91h ne demek oto lastik 91v nedir

Düşüncelerinizi Paylaşın..

Loading...
Loading...